Reis mee met Anna en Dani!

Veiligheid voor alles

In vergelijking tot de helse onweersbuien die vorige week over Nederland trokken, is dit een lachertje. Maar met zoveel weilanden op heuvelachtig gebied, wil je tijdens donder en bliksem je paarden liever gewoon veilig in hun stalletje hebben. Dus met gevaar voor eigen leven hebben we vanochtend door de stromende regen gerend om alle pony's en paarden binnen te halen. Het was een kleine pittige bui, en daarna scheen de zon ook weer. Dus na even gewacht te hebben om zeker te weten dat alle onweer door gevlogen is naar Zweden, hebben we heel optimistisch de paarden weer lekker naar het gras gebracht.

Terwijl ik met het laatste paard - een grote, jonge, ietwat onhandige hengst - naar buiten stapte, keek mijn collega mij verschrikt aan. Ze hoorde gerommel. Dus ik maakte een rechtsomkeert met de meneer en heb mijn collega ongeveer 5 minuten naar de lucht staan kijken. Er gebeurde niks, geen flits, geen geluid, een klein beetje wind, verder niks! Oke, eerst maar even vegen en daarna kijken we verder. Tijdens het vegen hoorde we allebei het niet te missen geluid van een verse wolk onweer. Rennen!!! Wederom alle paarden en pony's, die nog maar amper 15 minuten aan het grazen waren, van de wei geplukt. Dit keer wel op tijd, alles stond binnen voordat de echt klappen en regen kwamen.

Veiligheid voor alles is de titel, al snap ik zelf wel heel goed dat paarden "redden" tijdens onweer in een open heuvelig veld echt niet het beste idee van Nederland - of Denemarken - is.

Reacties

Reacties

Ineke

Lieve Anna,Wat leuk al die verhalen. Succes. Ik leef
met je mee. Groetjes etc.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!